[OT] STA a UPC (PC zvuk)

Středa Září 7 14:54:16 CEST 2011

2011/9/7 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:
> Nepochopil jste. UPC se, alespon v jednom baraku v Praze Krci, kde jsem to mel
> moznost otestovat, zmocnilo "STA" (nejak se tam do druzstva nasackovalo
> a udelalo ze sebe "spravce rozvodu"), akorat ze to "STA" nepripojilo na antenu
> ale na nejake sve zarizeni, do ktereho blije (jinak se tomu, bohuzel, rict
> neda) dvakrat prekodovany signal v DVB-T - na prvnich ctyrech dostupnych
> kanalech (zbytek jen sum).

Ne, tak tohle jsem fakt netušil (a jak bych mohl?). Naše STA je řešená
jinak, zásuvku kabelovky mám vedle, kabely jsou natahané zvlášť. UPC
má rozvaděč ve sklepě, STA bude mít něco pod střechou. Bude tam anténa
+ sada zesilovačů a rozbočovačů, naladím to na těch kanálech, na
jakých to přijde z vysílače.

UPC se nemohlo nasáčkovat samo od sebe ani udělat ze sebe správce
rozvodů samo od sebe, o to si muselo družstvo říct, nebo se s UPC
nějak dohodnout. A družstvo, to jsou lidé, nájemníci, majitelé bytů.
Jako člen družstva můžete navrhnout změnu. Chápu, že to nemusí být
jednoduché, něco prosadit, zvlášť když polovina lidí tomu nerozumí a
druhá polovina žádný problém nepozoruje.

Další možnost je pořídit si satelit, i když na ten samozřejmě
potřebujete přímou viditelnost na družici, což na sídlišti může být
problém i když máte okna na správnou stranu. (Já mám kliku, bydlím na
sídlišti a mám i satelit, na družice vidím z druhého patra resp. z
prvního, pokud tomu nejnižšímu říkáte přízemí.)

To jsme se ale dostali někam úplně jinam a myslíte, že tady je to
správné místo pro stížnosti? Asi ne.

P.K.