OT: Rozvody elektriny v panelaku

Úterý Září 6 14:01:28 CEST 2011

2011/9/6 Michal Grunt <michal.grunt na vynet.cz>:
> O tom jsem take premyslel, ale kdyz ono si takove reseni ukousne z uz tak male mistnosti (3x3m) docela dost prostoru (min. 10cm podel cele steny? i kdyz cela stena to byt nemusi, staci nejaky sokl na zasuvky...).
>
> Jeste musim celou elektroinstalaci promyslet. Spis jsem potreboval par tipu abych zbytecne neresil neco slozite. Diky.

Vím, že lišty asi nechcete, ale stejně si prolistujte nějaký katalog,
třeba Kopos:

http://www.kopos.cz/docs/pdfs/eum_cz_2_listy.pdf

Já mám podlahové lišty (LP 35) všude, kam se dával koberec nebo lino,
má to dvojí funkci, jednak estetickou (ukončení koberce / lina) a pak
jsou v nich natahané datové kabely, tj. ethernet, telefon a koaxy pro
antény. Je to lepší než nějaká vopičárna pod kobercem, prahem apod. Ta
lišta je ale dost malá, elektrické kabely už by se tam nevešly, jsou
ale i jiné, větší typy lišt.

Vrtat X děr je IMHO lepší než frézovat nebo sekat X metrů drážek. Já
jsem teda pár drážek pro datové zásuvky dělal, ale jen ten kousek
svisle nahoru od lišty. Dá se to i jinak, mají na to takové krabičky,
říkají tomu "přístrojový nosič", pak nemusíte sekat vůbec nic.

Pavel Kadečka.