elektronicke meranie vzdialenosti

Jozef Racek Jozef_RACEK na Tempest.sk
Úterý Září 6 15:13:25 CEST 2011

Nechcem vas odradzat...
25 metrv s presnostou 1mm je celkom dost.
Pred casom jedna firma riesila nastavovanie vytlacnych vozov na
koksarenskej baterii vo VSZ...
My sme tam robili nieco ine, ale stretavali sme sa tam.
Vozy chodili po kolajniciach ( krivych), presnost nastavenia
vzdialenosti stacila  1 cm.
Dlzka kolajnic bola okolo 90m.
Po nejakych pokusoch prisli na to, ze by potrebovali "gyro z tanku", aby
dokazali
udrzat luc na rozumnej ploche do 1m^2.
Nakoniec to vzdali a toto riesenie zavrhli.

Neviem, ake presne su vase "kolajnice", ale skuste z geometrie preratat,
kolko sa pri najvacsej
vzdialenosti od odraznej plochy a najvacsom vychyleni odchtli luc od
stredu odraznej plochy
a kolko to urobi na vzdialenosti... ( pri vychylke by sa merala prepona
pravouhleho trojuholnika a nie odvesna.)
Dostanete sa do pozadovanej presnosti?

Musi to byt opticke meranie?
- pomocne zubove vedenie a klasicky rotacny enkoder ?
- snimanie otacok posuvu ?
- snimanie otacok motora, ovladajuceho posuv?
- Musi to byt kontinualne nastavitelne po 1 mm, alebo su nejake
"preddefinovane polohy", kazdych xy cm ?
( Priblizne nastavenie na polohu je globalne a jemne doladenie lokalne
na lokalne terciky a pod. )

Dodo