elektronicke meranie vzdialenosti

j s jarin.hw na gmail.com
Úterý Září 6 12:34:45 CEST 2011

Pani,

potrebujem merat vzdialenost, resp. zistovat polohu stroja,
pohybujuceho sa v ocelovom zlabe dlhom asi 25m, s presnostou asi
+-1mm.
Napadli mi dve riesenia:
1, merat to opticky a to tak, ze v zlabe by bola cierno-biela odrazova
plocha s rastrom povedzme 0,5mm a v stroji by bola kombinacia
LED+fototranzistor - pocet impulzov je pocet krokov, ak by tieto
rastre boli dva, posunute, mohol by som merat aj smer posunu - vlastne
rotacny endoker, ale "natiahnuty" do roviny. To by chcelo nejaku
odrazovu plochu, ktoru mozem natiahnut a nalepit na drahu, snimace si
viem predstavit vyrobit sam, mozno existuju uz aj hotove.
2, merat to laserom - nasiel som zopar meracov vzdialenosti, ale nie
som si isty aku dobru a velku odrazovu plochu treba mat na druhej
strane. Predpokladam, ze merac by bol pevny na jednom z koncov zlabu,
odrazova plocha na pristroji. Zlab nie je idealne rovny, takze sa neda
vzdy zaucit, ze stroj bude kolmo k lucu laseroveho meraca. Ako sa s
tymto vysporiada merac vzdialenosti? Okrem toho, vsade vidim iba
merace s displejom, ja by som chcel nieco s elektrickym rozhranim,
trebars RS232 a samozrejme dostupny komunikacny protokol.

V tejto oblasti zrejme nebude jedno alebo dve riesenia, ale ako tak
googlim, nachadzam na webe dost "posunovacov krabic" bez nejakych
serioznejsich informacii. Mozno hladam nespravne pojmy, neviem.
Moze ma niekto nasmerovat, alebo odporucit iny sposob merania,
pripadne dobreho dodavatela?

Dakujem,
J.S.