ot: kvalita - povzdych

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Září 6 10:21:25 CEST 2011

Dne 6.9.2011 9:46, Pavel Poucha napsal(a):
> Dobrý den,
>
> no, blbost... je i není. Někdo se někdy zamyslel, jak by měli lidé pracovat,
> aby nevznikali problémy, hádky (já jsem ti říkal, abys udělal  - ale ne, tys
> mi to neříkal), aby se stále něco nehledalo, neztrácelo, aby když je někdo
> nemocný, tak aby se kvůli tomu nezastavila celá firma, aby se našla
> dokumentace 5 let stará a nebylo plno verzí, o nichž nikdo neví, která je ta
> správná....

ale jiste my v podstate nejsme ve sporu - jde jen o klasicky problem -
co bylo driv zda vejce nebo slepice - tedy zda ISO ma byt pricinou a
nebo nasledkem

> A ten někdo to hodil na papír. Je jasné, že k nějakému podobnému systému
> dospějete, i když žádné ISO certifikované nemáte.
u nas jsme nekdy v roce 97 zacali vyvijet informacni system rizeni cele
vyroby prave proto, ze zacal narustat objem vyroby a naroky na kvalitu -
proste papiry jdouci se zakazkou uz prestaly stacit
momentalne celou vyrobu kde protece 20M A4 papiru ridi 3 dispecerky ve
dvou smenach a veskere ucto jedna ucetni
prestoze kazda zakazka ma predem nadefinovany postup zpracovani (veskere
operace a patricne stroje) tak to nezabrani tomu, aby proste tiskar
nedal do tiskarny jiny papir (protoze ma proste slabou chvilku) a nebo,
ze baba na rucnim baleni strci dopis do spatne obalky

ISO mame asi 4 roky a krome toho, ze nam na PCckach pribyla ikona s
odkazem na prirucku kvality a provozni rad, se nic nezmenilo.

> Je to úplně stejné jako s jinými věcmi (třeba s programováním), buď si něco
> přečtete a využijete zkušeností těch před vámi, nebo to zkoušíte metodou
> pokus-omyl (Ani jedno nezavrhuji, jen je třeba zvážit, zda programujete
> procesor pro kormidlo letadla nebo si po večerech doma hrajete).
Tak ono se tech letadel vyrobilo velmi mnoho a velmi kvalitnich i bez
ISO - to prave s ISO certifikaci vubec nesouvisi.
Netvrdim, ze je nutne neustale vymyslet kolo, ale i velmi podobne firmy
(zamerenim) byvaji velmi rozdilne svym stylem prace a resenim problemu.
Velmi casto ty postupy neni prilis prinosne prejimat.