bleskozvody - nejake citanie

Pondělí Září 5 15:42:47 CEST 2011

Když máte něco v ochranném prostoru, počítá se že se tam naindukují jen
stovky A nebo max. pár KA. Takže pokud to nemůžete uzemnit přímo, není
už potřeba bleskojistka, ale stačí přepěťovka. Otázka jestli chránit
nebo ne -asi tak. Hromosvod chrání barák proti požáru a ne elektroniku
před zničením. Pokud akceptujete riziko, že jednou za x let budete
kupovat novou televizi protože při bouřce odešla, v pořádku. Pokud máte
barák nacpaný elektronikou a po zásahu blesku přestanete topit, svítit,
budete bez internetu ... a to tak dlouho, dokud to všechno nedáte
dohromady, pak asi začnete přemýšlet jak to opravdu chránit a nebudete
řešit co vám norma ještě dovolí. A na pojišťovnu bych asi moc
nespoléhal. Ta vám možná (nejspíš ne) na tu modernizaci přispěje, ale
určitě opravy neurychlí.
Anděl