PC zvuk

Pondělí Září 5 11:35:52 CEST 2011

2011/9/5 RV <vicek.radek na cpost.cz>:

> tak po USB vam tecou digitalni data, je vcelku jedno, ze vam plavou zeme
> mezi PCckem a DAC - otazkou je je tedy spis oddeleni DAC a zesiku - tak uz
> je to ale jednodussi, protoze SPDIF je jednosmerny a na oddelnei staci
> optoclen.

To je snad jedno, ne? Zemní smyčka má vliv na zařízení i když je
signál vedený digitálně, problém je v propojení těch zemí, vznikne tam
nějaký úbytek napětí na GND a protože koncový zesilovač je analogový,
může to bručet.

Mám LCD televizi, šnůru má včetně PE, ale nevím, jestli je PE spojené
s kostrou nebo s GND a musím mít galvanické oddělení společní
televizní antény, jinak se to projeví na obrazu a zvuku z připojeného
DVD přehrávače (SCARTem) - a ten má jen dvoužilovou šňůru, tj.
teoreticky by problém být neměl.

Stejně tak jsem měl problémy při zapojení satelitu, protože parabola,
resp. motor byl vodivě spojený s držákem a ten se zábradlím a byl tam
nějaký rozdíl potenciálů. A přitom po tom koaxu běhal jen nějaký
modulovaný signál, žádný NF analog. Musel jsem to odizolovat od držáku
(použil jsem píchlou duši od kočárku, ale dřív jsem to měl udělané i
pomocí kusu korkového pantoflu).

P.K.