PC zvuk

Tomas Chvatal tchvatal na ezop.cz
Pondělí Září 5 11:03:15 CEST 2011

Zkousel jsem to asi pred 5 lety a byl to urcite tehdy aktualni LAME.
Zkousel jsem 128 / 196 / 256 a vzdy JoinStereo.
Vzdy bylo OGG lepsi. Velke rozdily jsou prave na cinelech apod.
U OGG jsem uz pri 128 mel problem rozpoznat co je original.
U MP3 i v 256 kbps byly na vyskach znatelne zmeny k horsimu -
zastreni/zkresleni.
Rozdil v rychlosti enkodovani asi neni velky, protoze jsem si zadneho
nevsiml.
Hrano pres SB Live na PC reprakach Camridge Soundworks.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
EZOP Praha s.r.o.
tel./fax.: 257320853
www.ezop.cz
tchvatal na ezop.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 5. září 2011 10:53
Předmět: Re: PC zvuk

U MP3 dost záleží, jak se to kóduje. Nějaký HW encoder v nahrávajícím
MP3 recordéru asi nebude to pravé. Pokud se to kóduje počítačem,
procesor tam dělá spoustu věcí, na které se ty bateriové bazmeky
nezmůžou. Zkouší několik variant a vybírá tu s nejmenším rozdílem proti
originálu, používá přesnější psychoakustický model, nešidí přesnost
výpočtu. OGG je sice lepší, ale prý hlavně při nižším bitrate a ten já
nepoužívám. Taky je náročnější na výpočetní rychlost, takže pro záznam
nepoužitelný v bateriových zařízeních. V MP3 býval nejlepší Lame, nevím
jestli je to ještě pravda.
Anděl