Zajimave eroplany (vyvoj tentokrat v pozitivnim smyslu)...

AZE aze na seznam.cz
Neděle Září 4 09:09:08 CEST 2011

:) Asi mu nikdo nerekl, ze to nejde :))
AZE

Vsechny vedatory prevezl jisty nemec (bohuzel jmeno si ted nevzpomenu -
napsal i knizku, kterou mam u otce), ktery prvni funkcni turbinu vyrobil
doma na kolene - mela kompresor slepeny z preklizky a kolo turbiny just
naohybane podle sablon.

Samozrejme ted uz to ma naprosto jiny rozmer - na obezna kola se v
amaterske stavbe pouzivaji kompresory z turb do aut a obezne kola turbin
se frezuji na CNCckach - vetsinu zarupevne oceli (vetsinou Inconel).
Loziska vetsinou keramicka.

Co je bomba tak, ze uz take dlouha leta pouzivaji i turbohridelove
motory - zvlast ve vrtulnicich je to pecka.

--
S pozdravem
Radek Vicek