OT: zimni pneu (bylo: Re: OT: Vysavace, ked to pojde takymto tempom ...)

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Září 1 00:07:24 CEST 2011

Jó, německé dálnice. Ono se tam moc rychle ani jezdit nedá mimo noci.
Proč? No když je plná dálnice (a není to přechodné parkoviště), tak je
tam spousta pomaleji jedoucích aut. Dobře beru, zpomalím, pořád to jede,
klídek piánko. Dokud nenarazím na vůz třídy smart a podobně s arogantním
blbcem. Šine si to 110, 120 v levém pruhu. Dobrá jednu za ním dvě
minuty. Furt se nehne do volného pravého. Blikám. Nic. Znova. nic. Za
mnou kolona. Po 5 minutách nevydržím a předjedu zprava (za mnou
následuje vytvořivší se kolona). Auto bliká a troubí. Tak o mě přeci
věděl! Stává se mi to tak 0x až  5x do roka.

Relativně volná dálnice ale kamiony. Jet rychle (150 > ) to je o život.
Ty hovada za volantem těžkotonážníků (není jich moc, ale 1 na 100 km
stačí) zásadně předjíždějí bez ohledu na ostatní provoz, pokud vůbec
blikají, tak zásadně po započetí předjíždějícího manévru. Kolega měl
docela půvabné modřiny (jak tvrdila jeho přítulkyně) od pásů, když jsem
v 220 na přehledném a rovném úseku (i v DE lze najǐt:-) dupnul na brzdu
a vyrušil ho ze spánku. Musel mě vidět nejméně na dva kilometry, hovado
jedno německé. Byl to ještě horší zážitek než když mě selhala pravá
přední brzda při náhlém zastavení aut na dálnici a míjeje auta v levém
pruhu oraje hlubokou brázdu v trávě u svodidla minouc dvě stojící auta a
čuměje na třetí auto přede mnou které spořádaně zastavilo vlevo a já
připravšíse se na náraz zastavil asi 0,02m od nárazníku ... no neposral
jsem se. Na to jsem měl strachy moc sevřenou zadnici. Stalo se mi to 2x
(to s tím kamionem) a od těch dob odmítám jezdit více než 150 když je
kvalt a před sebou vidím dva a více kamionů za sebou.

Ano, na západ jsou řidiči možnná ohleduplnější ale pořád se tam najdou
stejní arogantní tupci jako jinde v Evropě, možná i ve stejném množství.

Na druhou stranu, s tím lepením se máte asi pravdu. Jednou se na mě
jeden přilepil v CZ tak, že jsem neviděl světla, bylo to tak půl metru,
jel jsem 135 na tempomat. Tak jsem pod plynem rozsvítil brzdová světla.
Ta překvapená grimasa v obličeji stála za to. Vytřeštil bulvy až mu
telefon vypadl z prstů a otevřená ústa dokořán. Nádhera.

Jo, a problikávalo mi porsche s xenononama a podobně, i když jsem neměl
kam uhnout ve 200 jsem nekoukal moc za sebe, není čas. Asi jste jezdil
po nějakých hoch německých dálnicích.

No jo, už končím došel mi pinot noir 2008.

P.S. Km jsou dle GPS ne dle indikátoru rychlosti (poslední rychloměr
jsem viděl na škodě 120. byla tam třída přesnosti a dokonce i rychlost i
po 25 letech odpovídala).

ced