Certifikace elektroniky

Pondělí Říjen 31 14:07:07 CET 2011

Zkušenosti asi takové že zařízení dovezu do zkušebny a pokud to projde,
nezasahuju do toho. Pokud ne, navrhnou mi řešení, já ho realizuju,
opravím si dokumentaci a zkouší se dál. Samosřejmě EMC nezačíná
odvezením do zkušebny, ale už návrhem desky (zařízení) a určitě by u
toho měl být ten, kdo kreslil tišťák - aby věděl, na co si má příště
dávat pozor.
Malé příklady co napoprvé neprošlo - jedná se ale o větší zařízení.
- 20KW tyristorový měnič za trafem - kolega byl přesvědčený že vysoké
kmitočty trafo požere. Ani náhodou, dával se tam filtr.
- Elektronika měřícího lisu - po rázové vlně počítač zapomněl že má USB
a musel se resetovat. Filtr tam sice byl, ale zapojoval ho silnoproudař
:-( ochranný vodič od filtru tahal ke svorkovnici, která byla 30 cm
daleko - jako by tam filtr nebyl. Při tom všude byl plech - téměř
bezindukční zem. Úpravy byly jednoduché - jen vědět co s tím :-)
- řídící systém stroje - nějaký programovatelný automat (měl svůj zdroj)
a nějaké MCU napájené z průmyslového zdroje (koupený snad v GM - nějaká
Čína). Po rázové vlně se MCU zresetovaly, kolega s tím přijel že to
neprošlo a co teď s tím. Nějaký generátorek rázové vlny mám a tak jsme
zvedali energii až to dělalo to samé. Tomu zdroji (má na sobě CE) po
rázové vlně tak zakmitla regulace, že napětí spadlo skoro na nulu. Tohle
dokáže jen zdroj se synchronním usměrňovačem. Kdyby tam byla dioda,
napětí na výstupu se tu 1 ms udrží (zdroj šel skoro naprázdno). Zařízení
mělo na vstupu filtr, tak jsem ho využil jako oddělovací indukčnost.
Před filtr jsem dal varistor, za filtr transil. U nás to chodilo a
zkouškama prošlo taky.
Anděl