sovietsky sluchatkovy kablik

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 31 12:42:54 CET 2011

> Ten Madar, co rozobera rozne carachy, tentokrat rozobral sovietsky miniaturny rozhlasovy prijimac.
> http://szetszedtem.hu/529mikroradio/orosz.htm

Na první fotce jsem chviličku řešil, co to je v pozadí za zvláštní
svítilnu ;-)))

> Avsak nie to je zaujimave (aj ked s ohladom na dobu vzniku je), ale konstrukcia kablika, ktory vedie ku sluchatkam. Na hodvabnych nitiach je namotany medeny pasik...
>
> http://szetszedtem.hu/529mikroradio/1600/031szerkezet.jpg
>
> Kam sa hrabu dalekovychodnania... :-) Aj ked, ked sa to tak vezme, mozno to nie je zla konstrukcia z hladiska ohybnosti a zivotnosti...?

Přesně tak. Sovětské přátele opravdu nemusím, nicméně tohle je
konstrukce mající předpoklady vydržet. Dříve se takto (směs drátků a
vláken) řešilo hodně pohyblivých přívodů (viz třeba kabely k tel.
sluchátkům), tady je navíc vodič do šroubovice, což by mělo při ohybech
být odolnější než rovné uspořádání.

Myslím, že dálněvýchodní výrobky jsou většinou typu (relativně) tlustá
PVC izolace a uvnitř pár drátků, v lepším případě měděných, obvykle
nepříliš zkroucených (zkroucení též zlepšuje odolnost při ohybu, protože
nedochází k napínání krajních vláken). I když už i ta Čína je občas
docela solidní, za všechny výrobky bych jmenoval horkovzduch AOYUE 850,
to je poctivá práce a slouží bez zaváhání už dlouho.

---
Jirka