schema Gama 160

Neděle Říjen 30 21:40:40 CET 2011

Co na svářečce může odejít? Je to spínaný zdroj s regulací proudu s
vyřešeným chodem naprázdno, takže to nelze přetížit aby to odešlo
okamžitě (zkratem). Svářečka je sice trochu přetěžovaná (trvalý proud 80
nebo 100A a krátkodobý 160), ale to řeší teplotní ochrana. Nevidím
důvod, aby tam něco odcházelo. Svářečky od TNZ, kde nám výrobce dával
jiné trafo, jsme dávali do zkušebny NiCd baterií jako nabíječky. Dává to
12V 100A, využití možná 1/3 provozní doby a né vždy na plný proud.
Některé jsou v provozu víc jak 15 let. Jediné závady - zanešený filtr
větráku, svářečka při velkém proudu vypínala. Potom taky větráky
odcházely, což je běžné. Čekal bych že životnost bude omezená filtračním
elitem, ale ty kupodivu drží.
Anděl