Re: Re: Svitivost LED kontrolek

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 27 21:33:31 CEST 2011

> Použit bile LED  a barevna "sklicka" aneb filtry, svetlovody k ledkam.
> Je to takhle udelane i na scooteru skymco, kde vsechny kontrolky na
> palubce jsou bile LEDky a jen ruzne filtry pred nimi.

To mě dost překvapuje. Bílá ledka je modrá s luminoforem. Luminofor má určitě nějaké ztráty. Pokud se před luminofor vratzí barevné sklíčko, máme další ztráty.

Pokud jsem koupil kvalitní vysokosvítivé červené LED, tak jako indikátory svítily dostatečně při 0.5mA, 1mA s rezervou i venku. Kupoval jsem u Mousera, orientoval jsem se podle svítivosti.

Asi je to o tom poměru cena / výkon.

Vojta Bubník