Svitivost LED kontrolek

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Říjen 27 16:47:35 CEST 2011

Práve nedávno som sa stretol s problémom svietivosti LED. Bol som
zvyknutý vždy len siahnuť do šuplíka, kde som mal asi štvrť kila
starších LED rôzneho veku a pôvodu. Zistil som, že štyri LED-ky, ktoré
som použil ako signálky u prístroja, majú odber vyše 100 mA, čo bolo asi
trikrát viac, ako uvedený prístroj. Skúsil som zmerať viac týchto
LED-iek,  ale všetky si vzali svojich 20 a viac mA. Najviac ma
prekvapila dvojfarebná s tromi vývodmi, ktorá pre zelenú farbu
potrebovala 5 mA a pre červenú skoro 50. Nakoniec som šuplík vysypal do
smetí a použil nové, čerstvo kúpené, ktoré svietili dostatočne už pri
2-5 mA. P.B.