Kusove dostupny Ethernet PHY modul

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 27 10:34:30 CEST 2011

Este Vam chyba odkaz na http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Access_Control

Strucne povedane, MAC je hardware ktory vo vysielaci robi obsluhu "paketizacie" (vratane hlaviciek, kontrolnych sum atd.) dat a zabezpecuje ich vyslanie (vratane riesenia kolizii a retryov), v prijimaci zase tie pakety kontroluje a zahadzuje tie vadne. PHY je zase hardware ktory tie data serializuje/deserializuje a ma v sebe budice a vstupne zosilnovace atd., t.j. sa nan pripoji uz priamo transformator. No a MII je dohodnute rozhranie medzi MAC a PHY (co mozu byt dva rozne cipy) a RMII je varianta MII s mensim poctom signalov.

Co inak aj tak trocha vysvetluje nizsiu cenu toho MAC/PHY komba - kedze su v jednom cipe, v skutocnosti tam chybaju obe strany MII, co je vonkoncom nie trivialny obvod.

wek