Kolko druhov kablov mas, tolkokrat si elektrikarom...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Říjen 26 21:34:30 CEST 2011

Dovolim si skombinovat oba prispevky (za ktore dakujem).

>Oèekáváte nìjakou odpovìï?

No, skor diskusiu.

> K = 2

Uz v spomenutom kabli je K = 3. A ten poltucet treba vynasobit dvomi pohlaviami a u niektorych konektorov (uz spomenuty DB9, ale aj tie jacky) variaciami na symetricke aj nesymetricke zapojenia.

> Na co tolik kabelù?
> Pøeci staèí poøádná redukce ;-)

Definujte "poriadnu redukciu".

Povedzme, ze ten 2xRCA/J3.5mm sa da kupit, aj ked nie celkom vo verzii J3.5mmF, ale to riesi znova kupitelny "gender changer" J3.5mmF/J3.5mmF (ktory zhodou okolnosti nejaky na policke aj je). Ale je rychlejsie si to zletovat, najma ked mam vsetko potrebne poruke (napriklad, vysiel som z hotoveho kable RCA/RCA).

Ale potom su aj nekupitelne (prip. tazsie kupitelne) kombinacie. Napriklad take Y J3.5mm stereo/2x J3.5mm mono. Alebo RJ45/J3.5mm (RJ45 sa pouziva na niektorych vysielackach ako mikrofonny vstup). A to som este nerobil nic s XLR, hoci asi aj na tie casom dojde. Z ne-audio oblasti, spomenute zrkadlenia a ine variacie DB9. Y miniDIN6 s vlozenym medzikusom kvoli odpocuvaniu. Atd.

No a potom su tu perly. J3.5mm/J3.5mm s vlozenymi 2 (stereo) oddelovacimi transformatormi, okorenene jumpermi kvoli moznosti premostit ich podla potreby (s tym som si vytrpel, kym som prisiel na to, ze mi tie trafa chytaju brum z rozptylovej indukcnosti trafa spajkovacky, ktore lezalo asi o pol metra dalej). "Vlozka" do USB kabla s moznostou pripojenia externeho napajania (s cielom usetrit PC od vypadkov pri skratoch na napajani USB zariadeni (ano ja VIEM co od toho PC vyzaduje USB norma :-) )).

Aby nedoslo k omylu: ja sa nestazujem, len konstatujem, ze je toho prekvapujuco vela, a neviem ako to skresat. A to pritom ja som len taky blby programator... ;-)

wek