Kusove dostupny Ethernet PHY modul

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 26 17:48:21 CEST 2011

No takove prave ne.
To je soucasti te anomalni situace na trhu s Ethernetovymi komponenty,
ze cely Ethernet (tj. MAC+PHY) sezenete snadno a levne (viz i Vas odkaz).
Ale modul jen s tim PHY proste ne. A kdyz uz, tak za cenu prevysujici
celou sestavu MAC+PHY.

Opravdu mi to prijde nepochopitelne, kdyz PHY vrstvu dneska potrebujete
ke skoro kazdemu MCU (ARM, PIC32, ColdFire atd.), stejne jako k mnoha
chipsetum zakladnich desek a k ruznym specializovanym procesorum (napr.
pro ruzna multimedia atd.).
Dalo by se cekat, ze alespon ty PHY obvody (kdyz uz ne cele moduly) se
budou sekat v obrovskych seriich a budou tedy za smesne ceny. No a ony
opravdu jsou za smesne penize, ale bohuzel za smesne vysoke.

Takze vyjde levneji si napr. koupit od Microchipu cely 10/100 Ethernet
(tedy MAX+PHY) typ ENC424J600 ( http://cz.farnell.com/microchip/enc424j600-i-pt/controller-enet-10-100-44tqfp/dp/1740226 )
nez snad nejbeznejsi PHY typ DP83848 ( http://cz.farnell.com/national-semiconductor/dp83848cvv/10-100-ethernet-phy-smd-lqfp48/dp/1286816 )
Schvalne jsem dal oba odkazy od jednoho dodavatele, aby to bylo primo srovnatelne.

Docela by me zajimalo, jak to resite vy ostatni, kdyz pouzivate dnesni vyssi
rady MCU a potrebujete vyuzit jejich integrovany Ethernet (tedy MAC).
A hlavne by me zajimalo, kde je ten zakopany pes.

PL