Kusove dostupny Ethernet PHY modul

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Říjen 25 18:05:31 CEST 2011

Nevideli jste nekdo rozumne dostupny Ethernet PHY modul,
koupitelny v kusovem mnozstvi ? Myslim nejakou malou desku
s pinheaderem a s RJ45 konektorem. Na eBay ani DX jsem nic
nenasel. Samozrejme by bylo prijemne, kdyby cena byla primerena,
tj. ne 2x vyssi, nez za kolik se da da koupit cely Ethernet modul,
pripojitelny napr. na SPI.

Je pro me zahada, proc se vyrobci lepsich MCU tak brani tomu,
aby do nich krome MAC pridali i PHY. Kdysi davno, kdyz se
jeste braly vazne ruzne pokusy s HomePNA atd. se to dalo mozna
chapat. Ale dnes, kdy podle me konci 99.9% Ethernet zarizeni
jako 10/100 BaseT uz mi to moc pochopitelne neni.
Pritom na pocet vyvodu je integrace PHY lepsi, dodavane knihovny
nemusi pocitat s ruznymi kombinacemi PHY atd.

Navic do levnych chipu to PHY napr. Microchip da, viz napr. notoricky
znamy ENC28J60 nebo MCU PIC18F97J60 (i kdyz ty jsou jen 10BaseT),
nebo ENC424J600 (ten uz je 10/100BaseT). Vsechny tyhle chipy jsou
levne, takze to asi zas tolik kremiku nevezme a hlavne to vyrobce ma
ve svych navrhovych knihovnach.

Tak proc to ksakru nemuze taky prilepit do svych produktu vyssi tridy,
tj. PIC32 ? V oblasti 32-bit MCU ma PHY pokud se nepletu jen rada
ARM Cortex od TI (puvodne produkty LuminaryMicro), jinak vsichni
konci jen na MAC.

Diky za pripadny tip.
Petr Labaj