Rele kontra stykac ? WAS: jake rele na rizeni svetelnych okruhu?

Úterý Říjen 25 16:09:19 CEST 2011

2011/10/25 AZe <aze na seznam.cz>:
> Víc než 10 let mám DO pro dva okruhy, tuším že od Eniky (ve vysílači je
> MC14506P). V přijímači jsou dvě relátka, něco jako M15E nebo Finder, nechce
> se mi to kuchat. Dřív to spínalo dvě skupiny zářivkových svíidel s
> tlumivkami, jedno asi 10 a druhé 8 trubic, zapíná a vypíná se to několikrát
> denně. Nedávno jsem je vyměnil za svítidla s el. předřadníky. Nikdy se
> nestalo, že by se některé slepilo nebo nesepnulo.

Kontakt se slepí hlavně při zkratu a když je dimenzovaný na vyšší
proud, spíš přežije (přežije tu chvilku než vypne jistič nebo shoří
pojistka).

Pokud máte relé v patici, je výměna poměrně jednoduchá, na rozdíl od
relé připájeného na DPS.

Samozřejmě, jsou aplikace, kde je vhodnější stykač a jsou aplikace,
kde bohatě stačí i relé.

P.K.