Rele kontra stykac ? WAS: jake rele na rizeni svetelnych okruhu?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Říjen 25 14:58:43 CEST 2011

Jeste mi to nedalo a kouknul jsem se do normy EN60947 o tridach stykacu, kde
jsou vhodne kategorie AC5a a AC5b pro svetelne zateze, tam se uvadi, ze
maximalni proud muze byt az 3 nasobek, prekmit napeti je ale maly max 5%,
cos fi do 0,45, minimalni pocet cyklu 6k. JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of gatilo
Sent: Sunday, October 23, 2011 12:34 PM
To: HW-news
Subject: Re: Rele kontra stykac ? WAS: jake rele na rizeni svetelnych
okruhu?

 23.10.2011, 12:23:17

Mne ucili, ze stykac se pouziva na silove, rele na ridici a pomocne obvody.
V silnoproude elektrotechnice ovsem maji tyto pojmy trochu jiny obsah nez v
elektronice.  :-)

Nevim jaka je exaktni definice, ale dle mych zkusenosti ma stykac
robustnejsi konstrukci a predevsim nejaka opatreni ke zhaseni oblouku.
Prostymy mustkovymy kontakty pocinaje a treba mohutnou zhaseci komorou s
magnetickym vyfukovanim konce.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz