Jak pripojit reproduktory k novemu televizoru?

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Říjen 25 12:57:34 CEST 2011

Prevodniky z optiky na cinch jsou, stoji par korun. Pokud bude hrat jenom TV (DVB-T) tak to fungovat asi bude, ale pokud to bude DVB-S (tuner primo v TV) a bude naladen kanal s prostorovym zvukem, muze jit z optiky kodovany prostorovy zvuk a na to bude jednoduchy prevodnik asi kratky. Mozna, ze v nastaveni TV bude moznost zvolit v jakem formatu ma jit vystup na optiku a TV bude dekodovat prostorovy zvuk na obycejne stereo a pak si s tim jednoduchy prevodni poradi. Ale jednoduzsi nez prevodnik z optiky + aktivni bedny a jeste u nich resit ovladani hlasitosti se mi zda predzeslovac na sluchatkovy vystup + lepsi PC repro + master/slave zasuvka pro dane reseni problemu idelani.

MG
Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele AZe [aze na seznam.cz]
Odesláno: 25. října 2011 9:32
Komu: HW-news
Předmět: Re: Jak pripojit reproduktory k novemu televizoru?

Mám dojem, že jsem někde zahlédl právě u Panasonicu Viera 50VT30 redukci z
optického výstupu na 2x zásuvky Cinch. Bylo to zabalené a blíž jsem to
nezkoumal.
Možná se takový převodník dá sehnat samostatně. Ale co v tom je a jak se to
napájí, to nevím, ale bylo to malé jako nějaký konektor s 10cm
kabelem....příležitostně se zeptám, včera jsem viděl ve ˇxeftě v KM 50G30,
třeba je to tam také.
Možná mne čeká podobný problém, tv nemá přímo audio, jen nějaké další 2
spešl konektory a jsou k tomu redukce na SCART, zatím jsem nezkoumal, co a
jak z toho leze nebo neleze, ale na optiku by se asi hodilo něco takového:
http://www.videotech.cz/signalove-komponenty/cyp-prevodnik-koax-opticke-audio-na-l-p-stereo-audio
AZE