Jak pripojit reproduktory k novemu televizoru?

Úterý Říjen 25 09:09:03 CEST 2011

2011/10/25 Tomáš Halabala <tomas.halabala na iol.cz>:
> Ja bych se tomu vyvodu nebranil. Neni to nic sloziteho a vetsinou to jde
> udelat bez poruseni zaruky i u nove TV. Externi napajene bednicky maji
> nekolik nevyhod:
> 1) vetsinou to jsou vsechno podobne smejdy jako ty primo v TV

Když si vyberete šmejd, dostanete šmejd:
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=71969

Když si vyberete něco trochu lepšího, dostanete něco trochu lepšího:
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=73904

> 2) sluchatkovy konektor byva zepredu nebo z boku TV a zapojeny konektor tam
> nevypada pekne

Věc názoru. Jeden kablík navíc už ten vzhled zas tolik nenaruší, já
tam mám kabel ke anténě, kabel k satelitu (televize má v sobě), 2x USB
kabel, 1x SCART + napájecí k televizi. A to těch přístrojů nemám
tolik, někdo má extra satelit, DVD/Blu ray přehrávač, DVD rekordér,
extra set-top-box...

Jasně, že jdou ty kabely udělat líp, aby nebyly vidět, ale zatím jsem
se k tomu nedokopal (nevadí mi to tolik a navíc mám televizi "dočasně"
na TV stolku, výhledově ji chci pověsit na zeď).

Nakonec, funkce je na prvním místě, estetika až druhá v pořadí, zvlášť
když je to pro 80 letou matku.

> 3) je treba nejak resit vypinani bednicek, nebo je nevypinat ci vypinat
> rucne, coz mne osobne se nelibi

Nic, s čím by si kutil neporadil. Přímo se nabízí použít na to USB
port, který má dneska většina televizí, pak už je to jen jedno relátko
s cívkou na 5V (+ ochranná dioda), případně kombinace optotriak (5mA
nezatíží USB port nijak významně) a relé s cívkou na 230V. Nebo ten
pes master-slave, což zvládne i ne-kutil.

P.K.