Jak pripojit reproduktory k novemu televizoru?

Pondělí Říjen 24 07:39:05 CEST 2011

2011/10/24 Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw na seznam.cz>:
> Davno jiz k tomu, u nektere spotrebni elektroniky byly
> reproduktorove konektory, kam se daly pripojit vnejsi reproduktory,
> pripadne pri pripojeni vnejsich reproduktoru se ty vnitrni odpojily.
> Myslim napriklad tyhle konektory:
> http://www.stualarm.cz/produkt/13027-reproduktorovy-konektor-din-se-sroubkypar/
> Ted mne napadlo pripojit reproduktory (mam ve smelcu bedynky
> z trojkombinace Europhon) k LCD televizoru. Konektoru vzadu je jak na..ano,
> tak se chci zeptat (uz jsem se tim dlouho nezabyval, musim najit navod,
> [...]

Řeším něco podobného. S výkonovým výstupem pro reproduktory
nepočítejte, v tom nejlepším případě tam bude 2x cinch, tj. line-out,
to jsem měl na staré televizi (Philips CRT), kde ten výstup byl
dokonce regulovaný podle nastavené hlasitosti televize - stačilo k ní
připojit jakýkoliv zesilovač s reproduktory a na hlasitost jsem
nepotřeboval další dálkový ovladač, vystačil jsem si s tím od TV.

Na nové televizi mám SCART, což ale není plnohodnotný line-out výstup,
jde tam zvuk jen z tuneru (tunerů), pokud si pustím film z USB nebo
nějakou internetovou aplikaci (youtube, stream.cz, vtuner =
internetové rádio atd.), tak tam zvuk není. Navíc je SCART obsazený
kabelem pro DVD přehrávač (dalo by se kuchnout a vytáhnout extra).

Pak tam mám sluchátkový výstup, ale jednak tam nejdou nastavit různé
korekce, které jinak televize umí (ekvalizér pro různé režimy, kino,
hudba atd.), ale hlavně to nehraje moc dobře ve spojení s aktivními
reprobednami (Redstar RS-213, prodávalo se to jako bedny k PC), zřejmě
kvůli úplně rozdílným impedancím - sluchátkový výstup je dělaný pro
sluchátka (kolem 32 ohmů) a line-out má typickou vstupní impedanci v
řádech kiloohmů. Hraje mi to dost potichu, musím ty bedýnky vytočit na
max a pak mám z toho divný pocit, jako by to frekvenčně bylo nějak
špatně.

Nakonec má televize samozřejmě nějaký optický výstup, ale to už chce
nějaké domácí kino nebo PC repráky s optickým vstupem. Rozhodně to
nepůjde vyřešit nějakým TDA2030 ;)

Resume: bez extra zesilovače to nepůjde. Když si postavíte
předzesilovač, který ze sluchátkového výstupu udělá normální linkový
výstup, nebudete ani potřebovat druhý dálkový ovladač pro volume
control těch reprobeden.

Pavel Kadečka.