PATEK: Opravdova Hardwarova soutez

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Neděle Říjen 23 15:28:13 CEST 2011

Ja som sa s magnetickým zosilňovačom stretol u prenosu uhla natočenia
radarovej antény na vychylovačky v  radarovom indikátore (monitore). Na
prijímacej a i vysielacej strane boli selsyny , ktoré boli prepojené cez
tie mg zosilňovače. Ale ako to fungovalo si už nepamätám. Považovalo sa
to za niečo, ako čierna mágia. Zosilňovače boli veľmi jednoduché. Asi
štyri cievky (transformátory) navinuté na toroidoch  a pár kremíkových
diód na doske z bakelitu. Nepamätám sa, že by za 10 rokov niektorý mal
poruchu.Mali sme ich v prevádzke asi 10.  P.B.