Rele kontra stykac ? WAS: jake rele na rizeni svetelnych okruhu?

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Říjen 23 12:34:18 CEST 2011

 23.10.2011, 12:23:17

Mne ucili, ze stykac se pouziva na silove, rele na ridici a pomocne
obvody.
V silnoproude elektrotechnice ovsem maji tyto pojmy trochu jiny obsah
nez v elektronice.  :-)

Nevim jaka je exaktni definice, ale dle mych zkusenosti ma stykac
robustnejsi konstrukci a predevsim nejaka opatreni ke zhaseni oblouku.
Prostymy mustkovymy kontakty pocinaje a treba mohutnou zhaseci komorou
s magnetickym vyfukovanim konce.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz