OT Low-end DSLR

Dusan Dolezal duffa na inmail.cz
Úterý Říjen 18 15:44:51 CEST 2011

On CMOS nesumi vic ani min sam o sobe, problem je v tom ze velkou cast bunky
zde zabira elektronika pro zpracovani signalu a tim zmensuje aktivni snimaci
plochu. To se ale tyka zejmena malych cipu v kompaktech a mobilech, u
velkych cipu v DSLR je tento tzv. "fill factor" podstatne priznivejsi, navic
jsou jeste nad bunkami mikrococky ktere soustredi svetlo do aktivni snimaci
oblasti. V posledni dobe se navic zacinaji delat tzv. "back-illuminated"
senzory (to by mne zajimalo jak na ten termin prisli :-)) ktere maji
elektroniku uvnitr bunky a nezabira tak misto pro snimaci cast, takze uz se
CMOSy zacinaji cpat i do tech kompaktu a mobilu.

Dusan Dolezal