virtuální Centos

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Říjen 18 12:02:04 CEST 2011

Centos verze 5.5, Xen máme od Citrixu. VMware byl na jedné žiletce se
sql2005 a linuxem (mandriva), databázové požadavky mimo žiletku nebloudily.
Xen máme rozprostřený, ale databáze taky neopouští interní síť bedny na
žiletky. Co bylo za problém, byl s FC polem, byly tam připojené 2 stroje a
ono si to občas nějak přehodilo konfiguraci FC a jelo to pak hodně pomalu.

/opt jsem měl po instalaci prázdné, žádné etc ani nic dalšího v něm nebylo,
tak jsem tam většinou nastrkal ty opravy. Například loadbalancer pound má
konfig v /etc, sám je v /usr/sbin, ale do /etc si nesáshne ani když je
explicitně spuštěn, aby si tam konfig vyzvedl. Musel jsem si ho zkompilovat,
novější verze mi tam nakonec vůbec nejela, musel jsem se spokojit s hodně
starší. Neposlouchají mě hlavně takové systémové věci, jako třeba rotace
logů a pod. musím taky řešit jinak.

Co mě hodně moc zlobilo, byl perl, python a jejich moduly a knihovny, pořád
něco prostě nefachalo.

Čas u vmware byl problém i při externím synchru, díky nerovnoměrnému
zatížení cpu hodiny šly moc pomalu/rychle a ntp tu i několikaminutovou
odchylku vůbec nezvládal opravit ani když jsem mu měnil hodnoty smyčky,
nakonec jsem musel dodělat kontrolu a vynucení opravy času přes TCP port kam
byl poslán požadavek z iframe browseru ještě než se provedlo uložení do
databáze, tohle se stihlo syncnout než si to lidi vyplnili, šlo jen o
minutovou přesnost. Tohle mi nakonec sedělo na TCP portu přes xinetd a
hlídalo požadavky:

#!/bin/bash
datum_ref="`nc time-a.timefreq.bldrdoc.gov 13| tr -s ' ' | cut -d ' ' -f
3|cut -d ':' -f 1,2`" >/dev/null 2>&1
datum_sys="`date | tr -s ' ' | cut -d ' ' -f 4|cut -d ':' -f 1,2`"
datum_sysx="`date`"
if [ "$datum_ref" != "$datum_sys" ]
then
    /sbin/service ntpd stop >/dev/null 2>&1
    sleep 1
    killall -9 ntpd >/dev/null 2>&1
    sleep 2
    killall -9 ntpd >/dev/null 2>&1
    ntpdate -t 5 tak.cesnet.cz >/dev/null 2>&1
    /sbin/service ntpd restart >/dev/null 2>&1
fi
datum_syss="`date | tr -s ' ' | cut -d ' ' -f 4|cut -d ':' -f 1,2`"
echo  "$datum_sys --- $datum_syss"
echo "`date`    --      $datum_sysx" >>/var/log/casy.log

ano, musel jsem ho takhle zabíjet, zůstával viset, celý skript svědčí o
problémech se sítí (ntpd si nemohlo zkontrolovat čas třeba i půl dne proti
cesnetu - chyby, timeouty - na interní časový server jsem se taky nemohl
úplně spolehnout, taky dost šmajdal), ale to mě nikdo u nás nevěří, windowsy
jim fungují "obvyklým způsobem" s občasným rebootem na lterý jsou zvyklí.
Čas na wndowsech problém nikdy neměl.

To co potřebovalo sub-milisekundovou přesnost, tak to v exponovaných
obdobích v průměru jednou za týden stejně mělo nakopnuté data, párkrát i 5x
za den. V neexponovaných obdobích to bylo OK. Šlo o delay ve zpracování
virtuálních požadavků na přerušení a díky časovým řezům viruálního hw tak
občas došlo k tomu, že se v jednom řezu potkaly data s jiným timestampem,
což pak nějaký chytrý management nevímčeho popřeházel a uložil novější data
dřív než ty starší a nakopnutý strom byl na světě.

Když jsem o databázích, že se nemají provozovat na virtuálu, už kdysi před
lety říkal našim certifikovaným, tak opáčili, že nikde to není uvedeno a i
samotní výrobci to tak bez problémů provozují a X dalších klientů taky.

Měl byste nějakou referenci k tomu neprovozování databází na virtuálu?

Děkuji, JL.