virtuální Centos

Jozef Racek Jozef_RACEK na Tempest.sk
Úterý Říjen 18 10:48:37 CEST 2011

Jaroslav Lukesh wrote:
> Chtěl bych odbočit a zeptat se, jaké máte zkušenosti s virtualizovaným
> Linuxem?

Centos sme mali s nejakou DB (asi ASE Sybase )u zakaznikov na fyzickych
strojoch, ale riesili to kolegovci, ktori su teraz u zakaznika. Ked
pridu, mozem sa skusit spytat. Nepamatam, ze by tam riesili nejake
problemy. Je to tam uz asi 3-4 roky.

Pytal som sa nazho virtualizacneho teamu, ake maju skusenosti. Tvrdili
mi, ze ziadne problemy zo XEN-om ani s najnovsimi ESX servermi + nove
linuxy. Cas odporucaju synchronizovat voci externemu NTP serveru a
nepouzivat synchronizaciu voci virtualizacnej vrstve, hlavne na VMware.
Maju aj DB na virtualkach s roznymi OS ( MS, rozne linuxy, Solaris X86 )
Problemy vraj byvali so starsimi verziami VMware, aj XEN-om a starsimi
Linuxami.

Ake mate vezie ? Skusim to podsunut kolegom...

Mám tam doporučený centos.plusxen a horší to snad ani být
> nemůže. Jednou za delší nespecifikovanou dobu (1-2 měsíce) se mi některá
> aplikace odpojí od databáze a není schopna se připojit ani po restartu

Toto sa deje u jedneho zakaznika, ale tam sa dohladali problemy na
sietovej vrstve (zlozite routovanie). Po nejakom case LAN switche/routre
zacali zahadzovat packety, alebo ich smerovali niekde uplne inde a
zostali na firewalloch.

> Občas se chová "divně", neposlouchá jako linux, některé konfigy v /etc
> jakoby tam nebyly a musím to řešit oklikou (extra binárkou co má konfig

Centos nepouzivam, ale bude to asi podobne ako u inych UX-ov
Pri doinstalovanych balikoch od tretich stran su configy casto v
/opt/etc/, alebo priamo v adresari, kde je ten balik nainstalovany,
pripadne v adresari etc, vnorenom do adresara zdroja podla balickov
(/opt/sfw/etc/ , /opt/sfw/<program>/etc...)
Programy si hladaju konfiguracne subory na viacerych miestach a obvykle
preferuju tie "lokalne" pred globalnym /etc/.

Dodo