virtuální Centos - was:Re: Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program nakreslenicelnichpanelu/stupnic)

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Úterý Říjen 18 10:48:30 CEST 2011

Dobrý den,

používáme VMware vCentre server 4 a žádné problémy. Uptime asi nikdy
nevyleze nad jeden rok, protože se o vánočních svátcích dělá brutální
údržba všeho, co jde nějak udržovat z důvodu kompletního zastavení
činnosti společnosti na 1-2 dny, jinak se jede nepřetržitě.

Provozujeme takto:
Všechny servery ve VMwaru jsou linuxové - SUSE 9.1 a Centos 5.7. Nic se
nekompiluje, kromě milter-greylistu.
Občas si tam někdo vytvoří Fedoru, nebo Ubuntu z testovacích důvodů a
žádný problémy vnesené virtualizačním softem nikdo nezaznamenal.
Problém byl opravdu s časem ve virualech, tak je teď čas všech
virtuálních serverů synchronizovaný s naším časovým serverem. Čas je
dost přesný na to, aby data v čase nebloudila.
Neprovozujeme nic exotického. Jediné, co mě připadá divné, jsou poštovní
schránky našich exporťáků a markeťáků. Postfix+dovecot to zvládá bez
problémů a to i 10GB schránky s desetitisíci položkami.

Databáze jsou na dedikovaném serveru venku, žádná velká databáze není
virtualizovaná. (VMware certifikovní experti nedoporučují virtualizovat
databáze) Máme virtualizované jen dvě malé databáze MySQL, ale tam je
jen pár nekritických aplikací pro 60 lidí, kteří si to pustí tak 2-3x za
den a přírůstky dat jsou velice pomalé.

Zálohy se dělají na reálný server.

Zajímalo by mě, co jsou ty problematické věci mimo hlavní proud? Možná
se do nich řítíme v rámci vizí manadementu.

Pavel Krafčík