virtuální Centos - was:Re: Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program nakreslenicelnichpanelu/stupnic)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Říjen 18 09:55:43 CEST 2011

Chtěl bych odbočit a zeptat se, jaké máte zkušenosti s virtualizovaným
Linuxem? Mám tam doporučený centos.plusxen a horší to snad ani být nemůže.
Jednou za delší nespecifikovanou dobu (1-2 měsíce) se mi některá aplikace
odpojí od databáze a není schopna se připojit ani po restartu služby, pomůže
jen reboot celého linuxu, jednou usel být vypnut a zapnut z konzoly, blbnul
i po rebootu. Při instalaci nebo kompilaci jsem zažíval horory v podobě
mizejících souborů, lépe řečeno, ony se po nějaké době (dny!) nakonec asi i
ukázaly - jenže mezitím jsem dělal kdeco abych je tam dostal, tohle je jen
pocit z místa kam si nepamatuji že bych to spravoval, ale nebyly tam prostě
v době kdy jsem je potřeboval. To jak má centos zmršené závislosti, je na
román (k čemu pak mají rpm?), každou blbost jsem musel dohledávat, kolize
tamtoho s tamtím,dodělávat symlinky na minor verze knihoven....

Občas se chová "divně", neposlouchá jako linux, některé konfigy v /etc
jakoby tam nebyly a musím to řešit oklikou (extra binárkou co má konfig u
sebe, velkým skriptem co dělá to co by mělo dělat něco jiného a pod.),
prostě od doby co se přešlo na virtualizovaný hw jen děs a hrůza. Jsem
zvyklý že linux funguje tak, že o něm ani nevím, ale o tomhle teda vím pořád
něco.

Xen spravuje někdo jiný a "ve windowsech žádné problémy nemá". Je ale fakt,
že musel restartnout SQL2008 protože prostě nejel i jiné win stroje (třeba
citrix docela často, ale to se dělo i na fyzickém hw), takže tohle asi
přikládá vlastnostem windowsů, než blbému virtuálu.

VMware ESX měl jiné mouchy (třeba šmajdavý čas, to teda xen nemá - to je
radost v přírůstkových databázích, když se vám dostane na pozdější místo
předchozí čas, tak to ty data rozkopne a prostě smůla, udělejte to znova),
ale zato jel podstatně víc jako linux (problémy po virtualizaci na vmware
byly taky, které na fyzickém hw nikdy nebyly, ale z /etc mě bral snad
všecko). Na fyzickém hw jsem měl uptime vždy do nejbližšího výpadku proudu,
který neustály upsky a zdechly dřív než se cokoli mohlo udělat. Od doby kdy
se virtualizovalo, na uptime už s uspokojením nehledím. Fyzický hw už tam
být nemůže, cloud je managorské zaklínadlo. Někdy mám totiž chuť to všecko
přesměrovat na ten starý fyzický server, totiž pořád je ještě zapnutý a tiše
čeká na svoji příležitost ;-)

Jinak takové ty "normální" věci, jako apache, smb, nfs, ftp,
firewall/router, tam fungují bez problémů. Ale jak chci něco jiného co není
v úplně hlavním proudu, tak to blbne.