Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program na kreslenicelnichpanelu/stupnic)

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw na seznam.cz
Úterý Říjen 18 08:16:02 CEST 2011

Osobně si myslím, že tu (jako ve společnosti) existuje obecný nešvar jakési
"arogance" (nic lepšího mne nenapadlo). Až na světlé výjimky většina lidu
uvažuje stylem "když v tom dělám já tak .... to můžou mít všichni", nebo
"když si to chcete přečíst, tak ... se taky trochu snažte". Málokdo uvažuje
o tom, jak se s elektronickým dokumentem vypořádá příjemce.

Ten názor tu prakticky zazněl
- na to domácí "žvýkání", či prostě pro práci, ať si každý používá co chce
- pokud se dokument kamkoliv posílá ať už za účelem čtení, nebo další práci
na dokumentu,
  měl by odesilatel znát schopnosti příjemce a domluvit se s ním společně na
přijatelném
  formátu (nebo pokud jde o anonymní nabídku -třeba web - dát k dispozici
více variant).

Na pouhé čtení - ideální forma - PDF. Nástroje na čtení i tvorbu (tiskárna
do PDF)
Stáhnete, nic to nestojí.

No a ve chvíli, pokud s obsahem dokumentu má dále pracovat, tak to už
bez domluvy snad ani nejde.

Měl jsem tu čet používat leccos, ale přes všechny proklamace, jak si který
SW poradí s převodem formátu nějakého druhého jsou zcela mimo. Ano možná
pokud jde jen o otevření a přečtení věcného obsahu, kdy budete tolerovat
lehce jinak provedenou strukturu stránky, odsazení, či formátování kapitol,
ale pokud jde o skutečnou práci, kdy má výsledek nějak vypadat, to tak
jednoduše nefunguje! Dvě třetiny času strávíte tím, že si dokument vzájemně
rozbíjíte.

Osobně to vždy dělám tak, že jako dodavatel pracuji s prostředky (nebo spíše
převádím vše do  formátu SW nástrojů), které jsou milé a blízké mému
zákazníkovi.

Přeji pěkný den
Zdeněk Kašpar