Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program na kreslenicelnichpanelu/stupnic)

Pondělí Říjen 17 22:55:37 CEST 2011

2011/10/17 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>:
> ?????
> Prechazim z Office na OO a problemy nemam. Az na nejake drobnosti, ale zatim
> jsem otevrel vse.

Mně na OO vadí takové drobné rozdíly mezi ovládáním Calcu a Excelu.
Zvyk je železná košile a když máte v prstech něco, co vám urychluje
práci a najednou to nefunguje, tak se to dost blbě překonává. Ale na
to občasné domácí použití mi to nevadí a v práci mi dali MS office.

> Problem je v necem jinem a to proc se vubec pouzivaji dokumenty doc/xls/
> odt... Spousta lidi tyhle dokumenty neotevre, nemaji na to zadny SW. Lepsi
> je posilat PDFka nebo jen holy text.

No přesně z toho důvodu se nepoužívají nějaké jiné formáty. MS office
je natolik rozšířený, že drtivá většina lidí DOC / XLS otevře, když už
nic jiného, tak jsou na to free prohlížeče. Ale uložte něco ve formátu
openoffice a zkuste to poslat někomu s MS office 97 ;)

Jo a nahradit XLS tabulku PDFkem jde jen do té doby, než to někdo bude
chtít taky použít a zpracovat ve svojí XLS tabulce.

P.K.