Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program na kreslenicelnichpanelu/stupnic)

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Říjen 17 20:32:20 CEST 2011

Teď se trochu bojím odpovědět, protože netuším, jestli se tedy bavíš
jen s Jardou Lukeshem, nebo i s námi ostatními, kteří to taky čteme.
Ale zkusím to, no co, maximálně mě sjedeš jako Sněhuláka, že si
dovolil reagovat :-)))

Původní zpráva ze dne 17.10.2011 od Jirka:

> Pokud mi protistrana dá MS only soubor a mně nepůjde zpracovat,
> vyzvu jí, aby to změnila. Když to neudělá, přestává mě zajímat.
> Zatím jsem nezažil, že by případný přínos z kontaktu převážil mé
> zásady.

Moji zákazníci používají DOS, Windows, Linux, MacOS (nebo iOS),
Android a kdovíco ještě. Nemám s tím problém, nevysmívám se jim a rád
se jim přizpůsobím, pokud je to v mých silách. Rozdíl mezi námi je
tedy v tom, že já je pošlu do háje jen tehdy, když to na mé straně
opravdu nejde, své zásady do byznysu nepletu. A koneckonců mít takové
zásady mi přijde jako dětinské a hloupé.

> Ovšem chápu, že prodejce MS a souvisejících produktů bude mlít pořád
> totéž, nezávisle na tom, kde je pravda. Alternativní (na MS
> nezávislé) řešení mu totiž bere chleba...

To jsou samozřejmě bludy založené pouze na přísloví "podle sebe soudím
tebe". Já nejsem militantní, neodsuzuji linuxáky ani mekintošáky,
nenutím jim jiné operační systémy, nepřemlouvám je, nenadávám jim,
neponižuji je. Já je mám rád a oni jsou rádi mými zákazníky. Mám mnoho
zákazníků s linuxem i s mac/iosem. I jim mám co nabídnout a vážím si
jich jako zákazníků. Neposuzuji zákazníky ani přátele podle operačního
systému, ani podle značky auta, značky mobilu, dokonce ani podle
značky obleku nebo vody po holení.

> Taky je pravda, že říkat ovci ve stádu, aby žila samostatně, je
> zbytečné a pokud by se to nějakým omylem povedlo, nejspíš to povede
> k její smrti.

Jo, jo, i já jsem si tím prošel. Když mi bylo tak 17 let, měl jsem
Commodore. Založil jsem Commodore klub a scházeli jsme se. Ataristi
měli také klub a my jsme se neměli rádi. Tak jsme se ve škole vzájemně
špičkovali, jestli je lepší Commodore nebo Atari nebo Sinclair. Já
jsem třeba vyfotil Atari, jak na něj kamarád šlape botou, posílal jsem
tu fotku pak ataristům jako pohled a oni se mohli zbláznit.

Ale to jsme byli děti, to už je hodně dávno. A jsem rád, že mi to
nezůstalo, protože to bych se z toho asi musel zbláznit. Nadávat tady
všem Atmelákům, když používám PIC, všem Alterákům, když používám
Xilinx... atd. Bleee :-)

> Z mé strany se už k tématu nebudu dál vyjadřovat a budu spokojeně
> používat to, co jsem popsal.

A já ti to ze srdce a upřímně přeju.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601