Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program na kreslenicelnichpanelu/stupnic)

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Říjen 17 19:28:22 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 17.10.2011 od Jan Hovorka:

> Jestli to není spíš o nějaké aroganci, že by to Ti většinový mohli
> uložit např do RTF.

Proč by to ti většinoví ukládali do RTF? Podívej, to je jednoduché:

1. Jsem zákazník. Chci například někde vytisknout třeba letáky. Leták
jsem si navrhl v nějakém software a jdu do tiskárny. Pokud tam
akceptují můj formát, nechám to tam vytisknout. Pokud tam můj formát
neakceptují a budou mě nutit do čehosi jiného, co je pro mě problém,
pak si najdu jinou tiskárnu, kde problém nebude.

Mně jako zákazníka nezajímají problémy dodavatele. Buď umí nebo neumí.
Jsem ochotný se přizpůsobit pouze v případě, kdy mi to problém nedělá.

2. Jsem dodavatel. Zákazník mi pošle nějaký dokument a chce ode mě
nějakou službu. Pokud mu řeknu, že jsem linuxák a neumím zpracovat
jeho dokument ve Wordu/Exelu apod. a ještě budu rádoby chytře
argumetovat stádem a mozkem, tak mě velmi rychle kopne do prdele a
poběží ke konkurenci, kde jeho dokument zpracovat umějí. Takže je v
mém vlastním zájmu se podřídit zákazníkovi, o jehož peníze mám zájem.

Zákazníka nezajímá, jestli jsem windowsák, linuxák, jabkáč nebo
používám IQ 151. Buď umím nebo neumím.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601