Free (GNU/GPL apod.) software (bylo: Re: program na kresleni celnich panelu/stupnic)

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 17 14:01:54 CEST 2011

;-) ...

Ono ale nemusí jít rovnou o anarchismus a válku, člověk k používání free
či GNU/GPL programů může dojít přes vlastní zkušenost. Já coby letitý
uživatel mnoha placených licencí Win a různých sw pro tuto platformu
dnes na desktopu používám téměř výhradně Linux - a fakt to není tím, že
bych neměl na software...

Pro mě je důvodem v tomto případě penězi nekompenzovatelná svoboda
užívání, nikdy nemusím řešit stupidní EULA, "modely upgrade" a podobné
kraviny. Dokonce ani viry ;-) .

Za kvalitní program ovšem rád zaplatím i v případě GNU/GPL, už jsem tak
učinil (formou příspěvku autorovi).

Jedna věc je jistá: odchod ze stáda není bezbolestný, chce to někdy
hodně, jindy méně měnit návyky. Ale vyplatí se to a pro zběhlého
uživatele je to skutečně jen věc zvyku a používání mozku.

Jo a samozřejmě je velmi užitečné udržet kompatibilitu s okolím, pokud
je potřeba (to je téměř vždycky). Jde o vhodné výměnné formáty souborů,
možnost importu/exportu v aplikacích apod.

---
Jirka