OT: Firewall ve windows serveru 200x

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Říjen 14 12:44:04 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 14.10.2011 od Petr Simek:

> Ja jsem se na to dival a vubec jsem nepochopil tu filozofii. Jsou
> tam nejake zony ala domain, trusted, public a v nich se zapisuji
> jakasi pravidla obskurne pojmenovana podle programu takze clovek vi
> houby co tam vlastne nastavil.

To jsou profily připojení. Když zapojíš síťovou kartu do sítě, tak jí
nastavíš profil podle toho, jestli je ta síť v doméně nebo ve vnitřní
síti bez domény nebo ve veřejné síti (do internetu). A podle toho se
pak ta pravidla řídí, jiné nastavení firewallu můžeš mít pro vnitřní
síť, jinou pro veřejnou, případně můžeš nastavit pro všechny.

Když přidáváš nové pravidlo, tak můžeš normálně vybrat port a nastavit
ho. Pravidla jsou příchozí a odchozí.

> Neni na to nejaky figl jak vylistovat a nastavit ten firewall
> obvyklym zpusobem ?

A co je to "obvyklým způsobem"? Jako na normálních Windows nebo na
nějakém zařízení? Když spouštíš nastavení firewallu přes Nástroje pro
správu, dostaneš to složitější nastavení, když ho spusšít jen přes
Ovládací panely, dostaneš to klasické, které máš možná na mysli.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601