Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
AZe
aze na seznam.cz
Pátek Říjen 14 10:10:44 CEST 2011
Vyšší výkony "dnešních" alternátorů nic nemění na faktu, že jejich charakteristiky jsou z principu podobné. Lepší materiály, lepší izolace, přesnější konstrukce, vyšší teploty, vyšší otáčky. Řeč byla o tom, zda se alternátor může či nemůže za chodu motoru přetížit a poškodit. Z uvedeného grafu v odkazu je jasné, že nikolivěk, neboť max. proud je schopen dodat jen při otáčkách kolem 10.000/min. a ani v tomto případě se nepřetíží, protože víc "nedá". Na trvalý max. proud konstruován a zkoušky i v tomto režimu jsou docela tvrdé. Mnoho našich konstrukcí by je nepřežilo. Náhodou jsem našel jako první odkaz křivku známého alternátoru PAL a předpokládal jsem, že lidé s elektrotechnickým vzděláním pochopí, že i výkonnější typy budou mít křivku podobnou.
Závěr tedy je, že alternátor nastartovaného auta se nemůže při startovaní jiného pomocí kabelů poškodit, ať to tvrdí třeba i 30 těch, kteří "do toho" dělají (na ty si po zkušenostech dávám zvlášť pozor :)) . Naopak běžící alternátor pomůže při startu, pokud už dodává proud. Pokud někdy někomu něco v nějaké popelnici při takovýchto experimentech odešlo, bude chyba jinde.
P.S. "ale jednoznačně jsou dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony" ". Jednou tak výkonné znamená stejně výkonné.
P.S.2: (s tím už se dá i slušně svařovat) ... Nedá se s tím svařovat. S alternátorem se nedá svařovat. Svařovat se dá proudem i mnohem nižším, 40A, ale ne s alternátorem.
AZE
----- Original Message -----
From: Kuba Jan
To: HW-news
Sent: Thursday, October 13, 2011 10:08 PM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu.......
Nechcete mi dofám tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely škodovek 105,120) má stejný výkon a další parametry jako zřeba dnešní z Fabie.
Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.
Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:
Třeba zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
V poslední části :
"Dříve se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a 55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u menších vozidel bez větších spotřebičů.
Běžné hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím už se dá i slušně svařovat)"
TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"
Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor ( ložiska ) ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si pamatuji asi v 50000 km.
Jakub
Jakub
Dne 13.10.2011 21:16, AZe napsal(a):
V čem jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly modré krystaly? Nemám čas Vám vyvracet bludy, použijte internet.
AZE
----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 4:37 PM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi alternatory? To je jen takova
sranda ne?
Dne 13.10.2011 10:20, Michal Gregor napsal(a):
To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na 1500 otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc sanci se dobit - svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek.
Michal Gregor
----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 9:53 AM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při nízkých otáčkách
nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné.
http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg
AZE
----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk, co "do toho
dělá" ? Asi ne.
Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku
nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu, kdy napětí na
něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách, což je tak
kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj proudu. Při
lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout proudu, který
by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od napěťových
špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen k baterii,
ať stojí nebo se točí.
Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho člověka přímo u
toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma jsem dělal
spoustu měření pro diplomku.
AZE
----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
Ten clovek dela do aut asi 30 let a tohle si nevymyslel, v kazdem
pripade mi tvrdi, ze je proste nastartovane auto jako startovaci blbost.
V kazdem pripade lepsi dve vybite baterie, nez jedna vybita a jedno
znicene nabijeni.
Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel
zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale stale je
to pouze o 2 v mene.
To spis jsem narazil na spoustu baterii,kde byl jeden clanek preruseny.
JaKub
Dne 13.10.2011 2:01, gatilo napsal(a):
13.10.2011, 1:58:02
Cinsky padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri polovine
katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne.
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
AZE napsal:
Alternátor se při přetížení chová jako zdroj proudu. Prostě se z něj vyšší
proud než max. (a ten by taknějak měl snést, že) nedá dostat. Takových
kachen existuje posusta.
AZE
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20111014/51ae3854/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list