Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

AZe aze na seznam.cz
Pátek Říjen 14 10:10:44 CEST 2011


Vyšší výkony "dnešních" alternátorů nic nemění na faktu, že jejich charakteristiky jsou z principu podobné. Lepší materiály, lepší izolace, přesnější konstrukce, vyšší teploty, vyšší otáčky. Řeč byla o tom, zda se alternátor může či nemůže za chodu motoru přetížit a poškodit. Z uvedeného grafu v odkazu je jasné, že nikolivěk, neboť max. proud je schopen dodat jen při otáčkách kolem 10.000/min. a ani v tomto případě se nepřetíží, protože víc "nedá". Na trvalý max. proud konstruován a zkoušky i v tomto režimu jsou docela tvrdé. Mnoho našich konstrukcí by je nepřežilo. Náhodou jsem našel jako první odkaz křivku známého alternátoru PAL a předpokládal jsem, že lidé s elektrotechnickým vzděláním pochopí, že i výkonnější typy budou mít křivku podobnou.
Závěr tedy je, že alternátor nastartovaného auta se nemůže při startovaní jiného pomocí kabelů poškodit, ať to tvrdí třeba i 30 těch, kteří "do toho" dělají (na ty si po zkušenostech dávám zvlášť pozor :)) . Naopak běžící alternátor pomůže při startu, pokud už dodává proud. Pokud někdy někomu něco v nějaké popelnici při takovýchto experimentech odešlo, bude chyba jinde.
P.S. "ale jednoznačně jsou dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony" ".  Jednou tak výkonné znamená stejně výkonné.
P.S.2: (s tím už se dá i slušně svařovat) ... Nedá se s tím svařovat. S alternátorem se nedá svařovat. Svařovat se dá proudem i mnohem nižším, 40A, ale ne s alternátorem.
AZE

  ----- Original Message ----- 
  From: Kuba Jan 
  To: HW-news 
  Sent: Thursday, October 13, 2011 10:08 PM
  Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?


  No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu....... 
  Nechcete mi dofám  tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely škodovek 105,120) má stejný výkon a další  parametry jako zřeba dnešní z Fabie.
  Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.
  Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:
  Třeba zde:
  http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
  V poslední části :
  "Dříve se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a 55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u menších vozidel bez větších spotřebičů.
  Běžné hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím už se dá i slušně svařovat)"

  TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"
  Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor ( ložiska )  ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si pamatuji asi v 50000 km.
  Jakub



  Jakub
  Dne 13.10.2011 21:16, AZe napsal(a): 
    V čem jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly modré krystaly? Nemám čas Vám vyvracet bludy, použijte internet. 
    AZE 


    ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com> 
    To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> 
    Sent: Thursday, October 13, 2011 4:37 PM 
    Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce? 


    Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi alternatory? To je jen takova 
    sranda ne? 


    Dne 13.10.2011 10:20, Michal Gregor napsal(a): 

      To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na 1500 otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc sanci se dobit - svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek. 

      Michal Gregor 



      ----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz> 
      To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> 
      Sent: Thursday, October 13, 2011 9:53 AM 
      Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce? 


      Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při nízkých otáčkách 
      nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné. 
      http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg 
      AZE 

      ----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz> 
      To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> 
      Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM 
      Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce? 


      Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk, co "do toho 
      dělá" ? Asi ne. 
      Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku 
      nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu,  kdy napětí na 
      něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách, což je tak 
      kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj proudu. Při 
      lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout proudu, který 
      by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od napěťových 
      špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen k baterii, 
      ať stojí nebo se točí. 
      Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho člověka přímo u 
      toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma jsem dělal 
      spoustu měření pro diplomku. 
      AZE 

      ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com> 
      To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> 
      Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM 
      Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce? 



      Ten clovek dela do aut asi 30 let a tohle si nevymyslel, v kazdem 
      pripade mi tvrdi, ze je proste nastartovane auto jako startovaci blbost. 
      V kazdem pripade lepsi dve vybite baterie, nez jedna vybita a jedno 
      znicene nabijeni. 
      Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel 
      zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale stale je 
      to pouze o 2 v mene. 
      To spis jsem narazil na spoustu baterii,kde byl jeden clanek preruseny. 
      JaKub 

      Dne 13.10.2011 2:01, gatilo napsal(a): 

          13.10.2011, 1:58:02 

        Cinsky padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri polovine 
        katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne. 

        S pozdravem Pavel 
           mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz 

        -- 
        AZE napsal: 


          Alternátor se při přetížení chová jako zdroj proudu. Prostě se z něj vyšší 
          proud než max. (a ten by taknějak měl snést, že) nedá dostat. Takových 
          kachen existuje posusta. 
          AZE 


        _______________________________________________ 
        HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
        Hw-list na list.hw.cz 
        http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 


      _______________________________________________ 
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
      Hw-list na list.hw.cz 
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

      _______________________________________________ 
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
      Hw-list na list.hw.cz 
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

      _______________________________________________ 
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
      Hw-list na list.hw.cz 
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
      _______________________________________________ 
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
      Hw-list na list.hw.cz 
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 


    _______________________________________________ 
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
    Hw-list na list.hw.cz 
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
    _______________________________________________ 
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
    Hw-list na list.hw.cz 
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 





------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20111014/51ae3854/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list