[OT] vypocet prutoku na clone

Středa Říjen 12 12:33:29 CEST 2011

Zdravim, nema nekdo odkaz nebo dokument s rozumnymi vzorci pro vypocet
prutoku vzduchu z tlaku pred a za clonou?
Nejake podklady jsem dostal, ale jsem z toho trosku jelen, uz jsem nasel
2 chyby a vypocet koeficientu mi nedava moc smysl... Samozrejme jsem i
hledal ale nalezene stranky vetsinou neobsahuji kompletni informace.
Proste kdyby to mel nekdo zrovna na ocich... ;-)

V podkladech mam zejmena vztah: Qc = (Ca+Cb)/C1 *
pi/4*D^2*epsilon*(2*dp/ro)^1/2

problem je
v Cb, ktere ma byt 0.0029*beta^2.5*(1e6/Red)^0.75 a Red = 4*Qc/pi/D/mi a
problem je v tom Qc ktere je celkove neznamou... a vubec mi to prijde
divne... Nebo jestli se pocita s iteracnim vypoctem, jde o kontinuelni
mereni, asi by s tim nebyl problem (koef. bude stejne vychazet nejspis
velmi maly)  Prutok je asi 0-6000m3/min, clona prumery  0.3/0.18m