fázový závěs a čistota výstupního signálu

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Sobota Říjen 8 18:33:00 CEST 2011

pozrite sa na to znacne zjednoducenym a trivialnym pohladom. V
priepustnom pasme filtra slucky pracuje samotna regulacna slucka a
reguluje frekvenciu. Mimo tohoto pasma bezi oscilator viacmenej volne a
vo vystupnom spektre vidite cistotu a stabilitu samotneho oscilatora.
Takze ak mate kvalitne nizkosumove VCO s vybornou kratkodobou stabilitou
tak mala sirka pasma filtra nevadi.
Dalsi faktor ktory ma vplyv na sumove parametre je nasobiaci pomer medzi
referencnou frekvenciou a generovanou frekvenciou. Cim je vacsi tym
horsi bude fazovy sum. Skuste teda pouzit pre fazovy detektor co
najvyssiu pracovnu frekvenciu, mate 10MHz referenciu tak zaveste
oscilator priamo na tych 10MHz. Nepisete aka ma byt presne generovana
frekvencia, v kazdom pripade predpokladam ze to nebude celociselny
nasobok 10MHz. Vezmite si frakcionalnu delicku a mate hotovo.
Inak vseobecna poznamka - "kvalitní signál z PLL" je velmi siroky pojem.
Skuste rozpravat v nejakych konkretnych cislach, urcite to pomoze pri
rozhodovani :)
b.