DPI a format obrazku

Sobota Říjen 8 10:11:48 CEST 2011

To jsem tak vždycky dělal při tisku filmů pro tišťáky. Jenže měl jsem
jako bitmapu mechanický výkres formátu A1, 300DPI a šel jsem si ho
nechat vytisknout do reprografického střediska. Tam jim to ukazovalo
72DPI, řvalo to že výkres je dlouhý 2,5m a DPI nešlo v tom jejich
programu předefinovat - jedině přepočítat měřítko a to bylo o nějaká %
jinak. Navíc se tam na mě dva sesypali že přece měřítko na DPI nezáleží,
že když si něco naskenuje na 200 nebo 400DPI, měřítko má vždycky stejné.
Vysvětlování nepomohlo :-( Pak jsem pochopil, že když v Gimpu zadám že
to má 300DPI a uložím jako tif, oni mi to v pohodě vytisknou. Podobné
problémy jsem měl už dřív, když jsem bitmapu (gif) donesl někam kde mají
Corel. Vždycky museli měřítko znova chytat podle nějaké kóty a to
převzorkování je u bitmapy vždycky průšvih.
Anděl