Bateriove svetlo do sklepa.

Středa Říjen 5 21:41:39 CEST 2011

U nás mělo ty dvojlinky do sklepů víc lidí a při revitalizaci paneláku
přišel nejdřív revizák a dělal dusno, pak poslali elektrikáře aby to
všechno ustříhal a dělali bububu. Já mám ve sklepě 25 let starou NiCd
baterku Ferak 12V 24Ah, jednu halogenku 20W a jednu 6W zářivku (ze
šuplíkových zásob). Chodím tam jen občas, světla je tam spousta a
baterka se vybije spíš samovybíjením než že bych to vybil. Nabíjím jí
cca 4x za rok. V budce na stavbě (taky tam není elektrika) mám 4 články
NKDU11 ("hornické" Ferak 11Ah) a dvě 3W ledky. Jako předřadný odpor
slouží odpor tenké přívodní dvojlinky. Baterka je dobíjená ze solárního
článku a i když ten solár dá jen 160mA, přes léto to baterku vyvařilo -
louh nacintaný všude. Teď tam mám napětí omezené na 1,4V/článek a
pohoda. Kdybych to dělal teď, tak jedině nějakou lepší ledku, Lion
článek a odpor. Jako v téhle baterce
http://vaelektronik.cz/bastl/ledbat.html

Anděl