Doporucte laserovku pro tisk folii na vyrobu DPS

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 3 21:25:46 CEST 2011

Zaspal. BoBtnat bude určitě víc materiálů např. v parách tohoto:

http://www.barvy.cz/media/files/7b2f35234ba2a1b0ad6a94dc9063473d/bezpecnostni-listy/bl_p8212.doc

Ovšem jedna ze složek - právě ono rozpouštědlo - je karcinogen kat. 3,
takže nic moc...

Tyhle odstraňovače (v podstatě směs rozpouštědel zahuštěná parafínem, na
pohled růžový šlem či sliz) se dělaly někde na Slovensku už za bolševika
(myslím toho oficiálního). Měly zajímavou vlastnost, což jsem si jako
dítě nectěně ověřil: po zatřepání plechovkou byla tenze par rozpouštědel
tak silná, že to vyrazilo víko (jakkoliv dobře zaražené) a minimálně
část růžového slizu vyběhla ven ;-)

Update výsledků pokusu s citroníkovou silicí: když v jejích parách motiv
zůstal odhadem tak 14 hodin, výsledek už byl jako z acetonu...

---
Jirka