PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Říjen 3 19:14:56 CEST 2011

Takhle je to samozrejme pochopitelne, zase je pravda, ze jen diky tomuto
zpusobu mysleni si muzeme tech 8GB do PC koupit i zaplatit. Ale zase diky
tomuto zpusobu mysleni je potrebujeme :) Co bylo driv, slepice nebo vejce?

Priznam se, ze ja to u nejakych mych bastlu resim podobne, jednocip, co ma
osminasobek pameti nestoji osmkrat vic, takze u kusovky si take s nejakou
optimalizaci hlavu moc nelamu, kdybych mel vyrabet milionove serie, asi bych
nad tim premyslet zacal - ale pak uz se mi vyplati zaplatit tomu
programatorovi, co to zoptimalizuje.

Takze i kdyz mi to pripada trochu jako plytvani a nesouhlasim s tim, chapu
to a pouzivam uplne stejne :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 03, 2011 6:35 PM
Subject: Re: Re: Re: PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

> A pak se clovek divi, ze ma 8GB RAM v masine a bezi to pomaleji, nez Win
> 3.1 se 2MB :)

Takhle jsem to vůbec nemyslel. Jejich kód byl krátký, přehledný, rychle
napsaný, rychle běžící, bez chyb. Akorát prostě potřeboval třeba 10x víc
RAM. Takže otázka není jestli jsou to paka, ale jestli ta paměť a
spotřebovaný elektrický proud navíc je levnější než práce programátorů,
kteří by program vypiplali, odladili a udržovali. Pokud nemá aplikace běžet
na miliónu počítačů, velmi často je HW levnější než lidská síla.

Velmi důležité je dnes, jak rychle jsou schopni produkt dodat a jak bude
chybový. Že budou potřebovat dokoupit do počítačů RAM není pro zakázkový
software až tak důležité.

Pokud nezměním uvažování a budu optimalizovat do zblbnutí, tak si za pár let
psaním běžného SW na chleba nevydělám.

Vojta Bubník