Doporucte laserovku pro tisk folii na vyrobu DPS

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 3 15:22:40 CEST 2011

Tak jsem pro zajímavost udělal zkoušku s ryze přírodním (tedy
ekologickým) rozpouštědlem, totiž silicí z citroníku čínského. Kde jsem
ji vzal? http://www.soudal.cz/produkt/odstranovac-silikonu (viz tamní MSDS).

Silice obsahuje limonen (http://cs.wikipedia.org/wiki/Limonen), ev.
linalool (http://cs.wikipedia.org/wiki/Linalool) a další látky;
koncentrovaná je zřejmě dost agresivní, protože silikon v ní bobtná a
normálně vydrží kde co. Nicméně v menších koncentracích se jednak
vyskytuje v přírodě, jednak se běžně používá ve spotřebních výrobcích
(kosmetika, možná i potraviny). Jo a samozřejmě krásně voní...

Toner z LJ 6L parám silice dost odolává, bylo třeba "fetovat" nejméně
hodinu, aby se plochy motivu na pauzáku alespoň trochu slily. I tak
výsledek zdaleka nebyl na úrovni acetonu, kde mi to pro optimální slití
trvá těch 15 - 20 minut.

Uvádím to jednak jako zvláštnost, jednak jako potvrzení různé citlivosti
toneru na různá rozpouštědla. Se silikonem naopak aceton prakticky nehne
- a to ani dlouhodobě.

Z druhého konce spektra (obvykle umělé, nikoliv přírodní účinné látky)
bych vyzkoušel třeba odstraňovač CA lepidla, případně odstraňovač
starých nátěrů. Opět samozřejmě jen páry z nanesené vrstvy na dně
vzduchotěsně uzavřené krabice. Domnívám se, že něco zabrat musí, pokud
nejde o zmíněný PP či PE. Z MSDS je pak možné zjistit složení a koupit
=> používat obsažené rozpouštědlo v čisté formě.

---
Jirka