mobil s wifi tethering - RE: internet z mobilu na dalsich noteboocich

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Říjen 3 14:57:14 CEST 2011

"Doporucte nejjednodussi" - chcete nejjednodussi, jako aby toho co nejmin
umel a clovek se v nem neztratil, nebo nejjednodussi, aby byl co nejlevnejsi
a dal se v pripade potreby snadno vyradit?

Pokud co nejjednodussi funkcemi a obsluhou, pak se obavam, ze je to nektery
iPhone :) Ja mam jeden z nejlevnejsich Androidu, Vodafone 845, ziskal jsem
jej od Vodafonu asi za 1500Kc (aktualni nezvyhodnena cena cca 3500Kc),
funguju s nim asi rok a pul a docela jsme si na sebe zvykli (ja jsem od
prirody pomalejsi, on take neni zadny rychlik - vyhovujeme si :). Jen ten
prechod od normalniho telefonu ke smartphonu trochu drhnul, ale protoze jsem
byl uzivatelem ruznych PDA uz od dob Palm Pilotu Personal, tak nakonec
hracickovstvi vyhralo a zvykl jsem si, jen to trvalo tak ctrnact dnu. Dnes
bych ale nic jineho nez smartphone s Androidem nechtel.

Kdybych koukal po low-end zarizeni s Androidem, dneska bych sel do ZTE Blade
(pripadne brandovany jako Orange San Francisco), cenove vychazi velmi
podobne, cca 3700Kc s DPH, jeho HW je proti tomu V845 prece jen o hezky
kousek dal.

Co se tyka tetheringu - na V845 ho mam prakticky jen par dnu, ale uz jsem to
i pouzil, nevyhodu to ma v priserne spotrebe, takze nejlip to funguje
pripojene na nabijecku a telefon se dokaze docela hezky rozpalit (to je asi
obecny problem, dokonce ta moje aplikace pro tether ma na hlavni obrazovce
mereni tri velicin - odeslanych a prijatych dat a teplotu baterie... O necem
to svedci.)

Jinak potvrzuju NEdobiti telefonu pri plnem vykonu z normalniho USB, obcas
pouzivam v aute spustenou navigaci s GPS a hlasovym vystupem na pozadi a na
popredi aplikaci pro geocaching s live mapou a vyhledavanim nejblizsich
cache za jizdy. Mam v aute USB konektor, ktery umi az 2A, ale telefon to
evidentne nechape a o vice nez .5A si nerekne. V tomhle kombinovanem rezimu
je schopny se vybit behem nejakych tri hodin z plneho nabiti, za soucasneho
pripojeni k nabijecce (bez nabijecky, jen z baterek, v tomto rezimu vydrzi
asi tak trictvrte hodiny). Zatim jsem jeste nevymyslel, jak telefon
presvedcit, aby si v pripade potreby rekl o vetsi proud, ale asi to nejak
jde, originalni nabijecka umi 1A a nedelam si iluze o tom, ze by vyrobce
dodaval zbytecne vykonnejsi adapter, nez by bylo nutne.

Pavel Kutina