PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 3 14:37:35 CEST 2011

>Rici, ze student neco zna je dnes riziko, ale k debate doslo pri hovoru o MCU od Silabu tak snad lze rici, znaji i moderni x51.

Aha, tak toto odvolavam a studentov pozdravujem ;-)

Ale na tom, ze jediny dovod pre studenta ist do 32-bitov je modernost, na tom trvam.

>Zrovna si hraji s LCD 320x240 24bit

No tak to mate pravdu ze si musite vziat nieco vacsie, ale urcite to nie je ARM za 100Kc. Ako pocitam, tak pocitam, toto je 230kB, a taku pamat on-chip nema nic. A ked to uz ma byt off-chip, a zrejme SDRAM, tak to uz sa viac oplati kupit hotove ako bastlit (na studentske pouzitie myslim).

Ale to samozrejme s mikrokontrolermi uz nema vobec nic spolocne, takze si musite najprv ujasnit, co presne tych studentov chcete ucit. Ak metody programovania mikrokontrolerov, t.j. zalezitosti kde treba mat prisnu kontrolu nad zdrojmi a casovanim a kde sa treba vyvarovat urciteho druhu chyb (t.j. problemy s atomicitou, volatile v C, spravne osetrovanie kritickych stavov, metodiky pre znizovanie poctu chyb, atd.), tak na to su tie 8-bity idealne. Ako vravim, je moderne aj tam tlacit 32-bity a to moze byt pre studentov lakave, je to vsak zbytocna komplikacia a nie je na to dovod iny nez ta modernost.

Ak Vam ide skor o programovanie na urovni GUI, tak v podstate je uplne lahostajne, na akej platforme to budete robit, MIPS, ARM, x86, akonahle je hardware odtieneny vrstvou ovladacov, vsetko je to uz na jedno kopyto.

----

>Mate pravdu lecos lze resit externimi moduly, ale to komplikuje navrh, nemnoze ho neumerne prodrazuje. Prikladem budiz Wiznet W7100, dostupnost teto korejske veci bude asi docela problematicka, o cene nemluve.

Jednak ten ethernet/IP v pripade W7100 nie je externy modul ale on-chip, druhak http://www.sos.sk/?searchstring=w7100&str=378 za E7,33 v kusovke, prip. http://www.futureelectronics.com/en/technologies/semiconductors/comm-products/phy/Pages/7914484-W7100.aspx $6,40 v kusovke. Uznavam, ze na e-bay-i to nekupite... ;-)

wek