napajeci kabel do auta k mobilu

David Belohrad david na belohrad.ch
Pondělí Říjen 3 14:24:59 CEST 2011

Kdyz uz jsme tak u tech hezkych konverzaci o bateriich v mobilech:

mam CL nabijeni do auta pro samsung galaxy S. Mel jsem za to, ze kdyz je
telefon v aute zapnuty na tuto nabijecku, tak se v pohode nabiji a nikdy se
nemuze baterka vybit. Jake bylo ovsem me
prekvapeni, kdyz pri pouziti navigace se telefon take vybije, i kdyz mnohem
pomaleji.

O to zvlastnejsi mi prislo, ze kdyz nabijim telefon z klasicke nabijecky na
220V (take pres uUSB jako v pripade nabijeni z auta), a zapnu navigaci,
telefon se _nikdy_ nevybije a naopak se porad nabiji.

Hodne jsem premyslel proc to tak je (hlavne proto, ze se teda ten telefon
neda pouzit jako navigacka protoze i pres pripojeny kabel k palubni zasuvce
se stejne vybije), napadlo me, ze "mozna" ten
standardni 220V nabijeci kabel ma pripojeno vic uUSB pinu na +5V a tim
docili, ze se telefon prepne do nejakeho jineho (rozumej rychlejsiho)
nabijeciho modu. Taky me napadlo, ze mozna je to tim, ze ten telefon si
nedovoli cucnout vic z kabelu nez je povolena norma na USB zarizeni bez
enumerace (myslim, ze 100mA max, po enumeraci 0.5A) a 'kdyby' nahodou ten
sitovy kabel mel spojeno vic pinu na +5V na to uUSB, mozna ze si ten telefon
dovoli cucnout vic. Nebo me taky napadlo, ze mozna ti pitomci zase
nepocitali s tim, ze se ten telefon muze takto pouzit, a proste je to jenom
nahoda, ze mi to s normalnim 220V kabelem funguje.

Nejake napady nez se pustim do toho 220V kabelu?

d.