Doporucte laserovku pro tisk folii na vyrobu DPS

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Říjen 3 14:14:19 CEST 2011

> Tohle asi funguje Vam na LJ6L/5L kde mate nejspis jiny typ toneru nez se
> dava do soucasnych tiskaren. Ja ten postup s acetonem zkousel (tiskarna
> HP5225) a po hodine naparovani se nestala zadna zmena. Pamatuji si ze mi
> to driv taky fungovalo kdyz jsem mel nejakou 5L.

Ano, vždyť jsem ale napsal, že bude třeba zkoušet různá rozpouštědla. Je
jich moře a rychlá zkouška se dá přece udělat pouhým přetřením
vytištěného motivu onou chemikálií (třeba na vatě apod.). Lze si dokonce
i vybrat kompromis mezi škodlivostí a účinností rozpouštědla...

Jediný problém bych viděl tehdy, kdyby toner (což je v podstatě vždy
nějaký plast) byl třeba na bázi PE či PP. Tam totiž jako rozpouštědlo
nefunguje prakticky nic...

> Takze az se Vam ta 6L
> pokazi, budete mit uplne stejny problem.

Spíš ne, protože tohle eliminuju více způsoby:

1) ve skladu mám ještě jeden kus

2) tento typ lze stále koupit (samozřejmě jako použitý, což v nejmenším
nevadí - osobně ověřeno)

3) stejným způsobem lze koupit i následníky (LJ1100 apod. a novější),
jejichž toner je - pokud si dobře pamatuju - též bobtnající v acetonu.

4) klidně vyzkouším i nové naplnění cartridge některé soudobé tiskárny
tzv. alternativním tonerem - u LJ 6L to dělám běžně. Takový toner může
mít jiné vlastnosti, co se týče rozpustnosti.

Ale nepřemlouvám Vás, jen jsem popsal svoje vyzkoušené a nenáročné řešení.

---
Jirka