PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Pondělí Říjen 3 13:25:30 CEST 2011

Tipnul bych si ARM-MDK, tedy vlastne Keila. Je pravda, ze stoji balik a srovnavat ho s MPLAB tak uplne nejde, ale i ten ARM-MDK ma nejaky omezeny free rezim i kdyz s MPLAB nesrovnatelne vice orezany.
Kdyz srovnam vyvojove (hw) nastroje PICKit3 vyjde na ebay kolem 30$, klon Ulink2 kolem 45$, cili je to stejne, dostupnost vyvojovych desek, je u ARM vyssi, ale to zde jiz bylo receno (ARM Cortex-M3 STM32F103RBT6 desku sezenete pod 20$).
Svym zpusobem je i ARM obskurni zalezitost, rozsviceni LED, tedy nahozeni jednoho bitu (nohy)  trva min. 7 taktu hodin, na x52 od Silabu to zvladnete za dva takty. Cela operace je na x52 zmena bitu v jednom registru, na ARM je tusim ke kazemu 8bit portu kolem dvaceti registru ( u Cortex M3).
Ani nevim, zda je na ARM neco podobneho dsPIC33xxxxxx?
Osobne bych se soustredil na periferie, PIC ma pokud se nepletu dobre resene PWM, zvlada rychle ADC do 10bitu, moc neumi lepsi >12bit ADC a skoro neumi DAC. Rada MCU od nich ma RTC, ale tak trochu nedoresili zalohovani teto casti baterku, cili je to spise nepouzitelne.
Jak je to s periferiema u ARM vlastne nevim :-).
PIC asi bude mit vyhodu ve vetsi konzistencnosti dokumentace, u ARMu je to zpravidla tak, ze je dokumentace k jadru od ARM, dokumentace k danemu chipu od jeho vyrobce a pak dokumentace k vyvojovemu prostredi a knihovnam. Cili zde mame dva nebo tri subjekty.
Velkou vyhodou ARM vidim v skalovatelnsti vykonu az k vice jadrovym ARM11 a brzy i Windows 8., cili ziskane vedomosti vyuziji spise nez ty z PICu.

Nicmene sam nevim jak bych se rozhodl :-)

Ferman